1.jpg

Η εικονική πραγματικότητα σύντομα θα είναι “πραγματικότητα”!

Τριάντα χρόνια αφού εμφανίστηκε η εικονική πραγματικότητα, η τεχνολογία της ετοιμάζεται πυρετοδώς για την ευρεία χρήση της.

Όταν βγήκε ο «Κηπουρός» το 1992 εδραίωσε την ανάγκη να ζήσει την εικονική πραγματικότητα  ο μεγάλος θαυμαστής της ταινίας και δημιουργός του Oculus Rift, Πάλμερ Λάκυ. Ο Λάκυ έκτοτε έφτιαξε μια από τις μεγαλύτερες συλλογές σετ γιαλιών virtual reality, όπως και την ανάγκη να φτιάξει την δική του συσκευή.

Ο Λάκυ τα κατάφερε στα 16 του, όταν έφτιαξε την πρώτη του λειτουργική συσκευή και σήμερα, στα 21 του, είναι ο πρόεδρος του Oculus VR, της εταιρίας που είναι έτοιμη να «λανσάρει» το πρώτο οικονομικά προσιτό σετ  γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Το Facebook αγόρασε την εταιρία για 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρσι την άνοιξη.

Η Oculus VR είχε ήδη μαζέψει 91 εκατομμύρια δολάρια πριν την εξαγορά της και στην ομάδα της άνηκαν μέλη όπως ο Τζον Κάρμακ, δημιουργός ριζοσπαστικών παιχνιδιών όπως  το Doom, το Quake, και το Rage. Αλλά η συμφωνία με το Facebook σημαίνει πως η εικονική πραγματικότητα πλέον είναι  τεχνολογικά πραγματοποιήσιμη. Δεν ξέρω πως θα συνδιαστούν τα social media με το Oculus Rift, αλλά οι πιθανότητες είναι πάμπολλες. Ήδη υπάρχουν σκηνοθέτες που σκέφτονται να δημιουργήσουν ταινίες αποκλειστικά για το Rift.

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε η εικονική πραγματικότητα ήταν είτε πολύ ακριβή, είτε με τόσο άσχημα γραφικά ώστε οι χρήστες  να παραπονιούνται για ναυτία.

Το Oculus Rift όμως σε κάνει να νομίζεις πως είσαι μέσα στους κόσμους που σου παρουσιάζει. Η συσκευή ακολουθεί τις κινήσεις του κεφαλιού σου, και το μυαλό σου έτσι αφιερώνεται στην προσομοίωση. Σχεδόν πιστεύεις ότι είσαι εκεί. Το κοινό που περιμένει για το Rift είναι μεγάλο: τις πρώτες ώρες που ήταν στο Kickstarter είχαν ήδη χορηγηθεί στο project 250.000 δολάρια, και σε μια μέρα ξεπεράστηκε το ένα εκατομμύριο.

Και αν και τα βιντεοπαιχνίδια είναι αυτά που θα εποφεληθούν περισσότερο ως βιομηχανία, υπάρχουν ευκαιρίες και χρήσεις στην τηλεπικοινωνία, στην αρχιτεκτονική, στην εκπαίδευση και στην ψυχοθεραπεία. Η βιομηχανία του πορνό, ειδικά, τρίβει τα χέρια της.

Ήδη η Sony δήλωσε το δικό της αξεσουάρ εικονικής πραγματικότητας για το Playstation 4, όπως και την συνεργασία της με τη NASA για να δημιουργήσει προσομοίωση ταξιδιού στον Άρη μέσω των εικόνων που τράβηξε το Mars Rover. Για να δούμε…

 

Facebook Comments