1.jpg

Έχει περάσει μισός χρόνος από το χακάρισμα του iCloud, και η εταιρεία ακόμα να φτιάξει την online υπηρεσία της. Τι θα γίνει επιτέλους;

Όσοι ασχολούνται με την Apple ξέρουν ότι δεν είναι η καλύτερη εταιρεία στις διαδικτυακές της κινήσεις. Σε αντίθεση με την Google, το Amazon και την Microsoft, η Apple φαίνεται πως δεν μπορεί να ησυχάσει με τίποτα, μετά το αποτυχημένο MobileMe και το “χακάρισμα” του iCloud (σίγουρα θα θυμάστε την υπόθεση του fappening), κάτι που κατέστρεψε την αξιοπιστία της.

Η Apple έχει μεγάλο ιστορικό με προβλήματα στην τεχνολογία cloud. Κυκλοφόρησε το MobileMe το 2008, το οποίο ήταν βασισμένο στο Mac. Η υπηρεσία στοίχιζε περίπου 150 δολάρια το χρόνο και χρησιμοποιήθηκε από πολύ λίγο κόσμο, ενώ μετά βίας δούλευε σωστά.

Όταν το iOS και το OS X συγχωνεύτηκαν το 2010 η Apple λανσάρισε το iCloud, που συνδύαζε τμήματα του MobileMe με φιλικό προς τα κινητά software. Τα Email @me.com μεταφέρθηκαν στο @icloud.com και εμφανίστηκε το iMessage, δίνοντας (στο περίπου) ότι δίνει η υπηρεσία του WhatsApp. Θεωρήθηκε, τότε, πως η Apple ξεκίνησε νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ως εταιρεία.

Αλλά τα προβλήματά της μόλις είχαν ξεκινήσει. Το iMessage δεν ήταν σταθερό, αναγκάζοντας τους θυμωμένους καταναλωτές να στηριχθούν στο κλασσικό SMS. Σαν να μην έφτανε αυτό, το iCloud έπεσε θύμα hacker το καλοκαίρι του 2014 που βγάλαν γυμνές φωτογραφίες πολλών celebrity στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες hackers έκλεβαν τα στοιχεία χρηστών του iCloud, με καταστροφικές συνέπειες.

Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι η Apple αρνείται να αναθέσει την δημιουργία software και hardware σε εξωτερικές εταιρείες, προτιμώντας να φτιάξει τα προβλήματα μόνη της. Ένα κυκλώπειο έργο που δεν πραγματοποιείται εύκολα, παρά το μέγεθος της εταιρείας.

Το iCloud πρέπει να αναπτυχθεί και άλλο. Μία πολύ απλή λύση είναι να μοιραστεί η Apple τον κώδικα με τους προγραμματιστές, όπως έχει κάνει η Google με το Drive ή όπως έκανε το Dropbox.

Σε γενικές γραμμές, το iCloud δεν δουλεύει σωστά και αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα για την εταιρεία και την εικόνα της. Κάθε φορά που δεν δουλεύει σωστά το iMessage, τα Social Media πιάνουν φωτιά με τα παράπονα θυμωμένων χρηστών, κάτι που δεν θα ξεχαστεί σύντομα. Οι προγραμματιστές επίσης θυμώνουν, αν και διαφορετικά, με την απροθυμία της Apple να δώσει τον κώδικα στο κοινό.

Η Apple ακόμα έχει την ευκαιρία να επιδιορθώσει την ζημιά. Δεν θα κάνει κανείς εμπάργκο στα iPhone (τουλάχιστον, όχι σύντομα), αλλά σιγά-σιγά φαίνονται ρωγμές στη πανοπλία της, ειδικά όσο οι ανταγωνιστές της, όπως η Google, προχωράνε ακάθεκτοι.

Facebook Comments